Saturday, October 31, 2009

Japanese Koi Fish

pendahuluan.

Setelah siap kolam air terjun, saya dicadangkan oleh pembina kolam tersebut supaya
memelihara ikan koi Jepun. Cadangan asal saya nak masukkan ikan sungai Malaysia jer... Pembina kolam tersebut mencadangkan saya membeli ikan koi Jepun di Bukit Tambun, Pulau Pinang untuk mengelakkan ditipu oleh peniaga ikan Koi. Tan Guan Hai adalah seorang peminat ikan Koi dan beliau mengimport sendiri ikan Koi dari Jepun. Harga anak ikan Koi(3 inci) ialah RM150.00 seekor.Bermulalah cinta saya pada ikan Koi. kini saya mempunyai 26 ekor ikan Koi Jepun dan 2 ekor ikan Koi lokal. Kepada sesiapa yang berminat untuk memelihara ikan Koi...cubalah...pasti anda akan terpikat dengan keunikkannnya.





Article and knowledge of Japanese Koi fish


No comments:

-

My photo
Hakikat,Tarikat,syariat,Ahlil Sunnah Waljamaah,Salafi.hidup menabur bakti..jangan kita terlalu tegang hingga berdenting-denting...jangan kita terlalu kendur hingga berdegar-degar...